Dieke & Erik en The Lost Hike en meer! - Reisverslag uit Guilin, China van Erikendieke - WaarBenJij.nu Dieke & Erik en The Lost Hike en meer! - Reisverslag uit Guilin, China van Erikendieke - WaarBenJij.nu

Dieke & Erik en The Lost Hike en meer!

Door: Erik

17 Mei 2014 | China, Guilin

Het is alweer even geleden dat we wat hebben gepost dus er is weer veel te vertellen! Vanuit Chengdu zijn we per trein (luxe soft sleepers dit keer!) naar Guilin gegaan, de rit van 25 uur werd er uiteindelijk een van 31 en we kwamen aan in een stad waar het water tot boven onze enkels stond...
Maar wat een stad, of beter gezegd, omgeving waren we in aangekomen zeg, de gehele stad was omringd door prachtige karst toppen. Karst toppen zijn bergen van gesteente die zijn blijven staan terwijl de rest weg is gesleten, klinkt het raar? Google 'Li River Karst' en je snapt wat ik bedoel :) na een dagje door de stad te hebben gestruind hebben we daarna onze eerste echte Hike gedaan door de Longji Rice Terraces; een prachtige vallei waar vrijwel alle berghellingen zijn gevuld met rijstvelden. Hier hebben we met een Zwitsers gezin 4 uur gehiked door prachtige natuur, maar waar onze lonely planet zei dat de route duidelijk was bleek de realiteit toch iets anders. We hadden namelijk een 4 uur durend (prachtig) rondje gemaakt en waren weer bij ons beginpunt ipv het volgende dorpje; vandaar 'The Lost Hike'.
Een dag later zijn we de onwaarschijnlijk mooie Li rivier per authentiek PVC Bamboe vlot afgegaan naar het dorpje Xingping (ter grootte van Simonshaven). Vanaf hier was het uitzicht te zien wat achterop een 20 Yuan briefje staat, zelfs vanaf het dakterras van het hostel waar we in verbleven. 's Avonds hebben we een, eveneens, zeer authentieke Cormorant Master (een visser die aalscholvers gebruikt) op de foto kunnen zetten. Met op de foto kunnen zetten bedoel ik dat we een geobsedeerde Engelsman bij ons hadden die koste wat kost een foto moest hebben en ons dus heeft overgehaald mee te betalen aan een fotoshoot, en met authentiek bedoel ik dat hij rustig z'n sigaretje aan het roken was en eigenlijk niks wilde doen voor ons. Na wat druk te hebben uitgevoerd gingen we uiteindelijk toch de rivier op en hebben we iets meer waar voor ons geld gekregen.
Ik heb de ochtend daarna zelfs met wat nieuwe vrienden en berghike gedaan voor zonsopgang om de regio te kunnen bekijken met het eerste licht, wat geweldig was. Ook al moesten we minstens 50 spinnenwebben door: het was prachtig!
Daarna zijn we doorgetrokken naar Guangzhou (het vroegere Canton), onze laatste stop op het vasteland van China. Het is een drukke metropool waar we gelukkig een heel leuk hostel hebben, want de stad zelf is niet echt super toeristisch ingesteld. Het eten is hier wel super goed (waaronder dim sum!) wat alles eigenlijk wel weer goedmaakt. Temperaturen hier zijn boven de 30 graden en door de zwakke wind en de hoge luchtvochtigheid (vaak ver boven de 70%) ligt de gevoelstemperatuur boven de 40; het blijkt dat ik een soort wandelende (zweet)sprinkler hiervan wordt. Dit is ongeveer het klimaat voor de komende drie maanden dus we zullen het maar accepteren! Morgen vertrekken we naar Hong Kong en de volgende avonturen!

• 18 Mei 2014 - 12:00

Jaimy:

Haaaaai! Ik ben tot nu toe een stille lezer, dus ik dacht: ik reageer maar even een keer!
    Het klinkt allemaal zo supervet wat jullie zien en meemaken!
    Ben heel erg benieuwd naar alle foto's enzo!
    Dikke kusssss!!!

• 18 Mei 2014 - 19:00

Rina Ponstein:

Wat een geweldige reis maken jullie!!
    Geniet nog volop, voor je het weet is het weer voorbij.

• 18 Mei 2014 - 23:26

Eva:

Hey Erik en Dieke,

Wat hebben jullie al een hoop gezien en meegemaakt. Klinkt goed en ben benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken en gaan zien!
    Veel plezier en geniet!

Groetjes,

Eva

• 19 Mei 2014 - 08:36

Margot:

Hoi Erik en Dieke,

Klinkt allemaal erg goed. Lekker eten leuke hostels af en toe een wandeling (maar Hike klinkt internationaler).

Ik ben benieuwd naar verdere verhalen.

• 19 Mei 2014 - 11:57

Marloes:

Vanmorgen even de tijd genomen om mee te lezen met jullie belevenissen. Leuk om te lezen! Het kampeerweekend klinkt ineens best saai (was heerlijk hoor).
    Jullie doen heel wat ervaringen op zo. Andere cultuur, andere omgeving en ontdekkingen over je eigen zweet ;-)
    Geniet ervan en van de tijd die je nu hebt voor elkaar. Als straks het werkende en Co-schappende leven weer begint zal dat wel heel anders zijn.

Geniet nog van alle avonturen die nog op jullie liggen te wachten!!!

• 19 Mei 2014 - 22:29

Arie:

Zo gaaf om jullie reisverslagen te lezen! Zo beleven we al een heel stuk van jullie reis mee, want zo'n reis van 4 maanden is niet samen te vatten als jullie weer terug zijn. :-)
    Geniet er lekker van samen. Dikke knuffel van ons.

• 20 Mei 2014 - 13:51

Alide:

Ha Erik en Dieke,

Ik ben weer bijgelezen! Mooi om te lezen op welke prachtige plekken jullie nu weer zijn beland.
    Sterkte met de wamte, (zal toch wel wennen denk ik ) veel plezier daar en dikke kus van
    Alide, Aad Eva en Mare

• 25 Mei 2014 - 12:53

Maris:

Hey hallo,
    Leuk om alles weer te lezen.
    Geniet vanaf de bank een beetje mee.