de helft van de reis - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Erikendieke - WaarBenJij.nu de helft van de reis - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Erikendieke - WaarBenJij.nu

de helft van de reis

Door: dieke

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2014 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Wat kan er veel gebeuren in 2 weken.
helaas toen we in chiang mai aankwamen is mijn oma gecremeerd en hebben erik en ik een mooie afscheids dienst gehouden aan het water. En met mooie herinneringen denken we terug aan haar.
Na deze lastige dag hebben we ook wel weer leuke dingen gedaan, een kookworkshop, rijden op olifanten, zwemmen onder een waterval en weer heel veel tempels.
heerlijk om zo te genieten van alle leuke dingen daar.
Tussendoor moest ik nog even naar het ziekenhuis omdat ik de hele tijd bijna flauw viel. Antibiotica gekregen omdat hij dacht dat het aan me darmen lag. En nu voel ik me bijna weer goed gelukkig.
Na het drukke chiang mai zijn we naar het kleine pai gegaan. Een klein hippie dorpje in het noorden. Heel mooi hostel hadden we met onze eigen hangmat.
Ook de omgeving was erg mooi, dus een scooter gehuurt en lekker de omgeving verkennen.
En natuurlijk zijn we 5x verdwaald, maar de reis was el erg mooi.
Verder hebben we nederland spanje gekeken om 2 uuf s nachts. Heel erg leuk, het was heel stil en opeens hoorde je ons juigen. De eigenaren wisten toen wel dat nederland gewonnen had.
Na 2 dagen genieten in het rustige pai, gingen we naar chiang rai.
En de beroemste dingen daar waren weer, tempels....
dus daar gingen we maar heen. En het was geweldig, hele andere tempels dan de rest. Een mooie , beetje over de top, witte tempel. Wat hebben we er van genoten.
Helaas was chiang rai alweer onze laatste bestemming van thailand, en maakte ons op om naar laos te gaan.
We dachten dat ons visa op 18 juni verliep, dus gingen keurig op 18 juni de grens over naar laos.
eenmaal aangekomen bij de departure van thailand keken we op onze visa, en bleek hij tot de 20ste geldig te zijn....
We snapte er niks meer van, maja we waren nu al bij de grens.
Nu zitten we in laos en gaan morgen de gibbon experience doen, dat is ziplinen over de jungle.
ook hebben we hier een mooi project gevonden om een week vrijwilligerserk te doen: kajsiab laos.
Hoe het vrder loopt zijn wii benieuwd naar, maar het voelt goed om mensen hier te helpen met een beter leven en educatie te geven.

ps... we zitten al op de helft, het is gewoon nog maar 2 maanden en dan komen we weer thuis...

  • 18 Juni 2014 - 17:30

    Annique:

    Hey Dieke en Erik,

    Wat klinkt het weer geweldig! Vervelend om te horen dat je niet zo goed was Diek, maar gelukkig weten de artsen daar ook hoe ze je kunnen helpen. :)

    En wat mooi om ook vrijwilligerswerk te gaan doen? Engelse les of iets anders?

    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen van Laos! Gaan jullie ook naar Cambodja daarna? Als ik naar Azië terugga zullen dat mijn eerste bestemmingen zijn.

    Geniet ervan met elkaar!

    Liefs,
    Annique

  • 20 Juni 2014 - 00:10

    Sandra:

    Al die tempels. Je zou er nog van gaan dromen.....
    Maar wat een ontzettend gave dingen doen jullie daar. Op olifanten rijden lijkt me zooooo gaaf.
    Goed dat jullie vrijwilligers werk gaan doen! Vertel je in je volgende stukje wat jullie precies doen?
    Dikke xxxxxxx

  • 25 Juni 2014 - 12:57

    Shirley:

    Hallo!

    Heel gek, heb me al twee keer aangemeld voor de mailinglist maar ik krijg maar geen mails...Maargoed, ik ben zo nieuwsgierig dat ik telkens toch weer uit mezelf kijk en lees alles :D Klinkt echt heel gaaf allemaal, krijg zelf nog meer zin om weg te gaan door jullie verhalen. Heel leuk dat jullie ook vrijwilligerswerk gaan doen, daar moeten jullie nog wat meer over schrijven hoor! xxx

  • 26 Juni 2014 - 10:09

    Alide:

    Ha Dieke en erik,

    Leuk om weer bijgelezen te zijn en jullie avonturen te volgen. Sorrie dat het even heeft geduurd.... het is er gewoon even niet van gekomen door de belevenissen van de afgelopen tijd.
    Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaring met vrijwilligerswerk.
    Hier gaat alles zijn gang. Mare is aan de laatste 2 weken van school begonnen. Eva heeft al vrij en zien we haast niet meer thuis, sinds ze een vriendje heeft. Ze vermaakt zich in iedergeval uitstekend. Aad is vanorgen door zijn rug gegaan dus die doet even rustig aan. Afwachten of hij volgende week genoeg opgeknapt is om te helpen in oma's huis.
    Dikke kus en veel plezier daar. En inderdaad, over 2 maanden zijn jullie al weer terug!
    Liefs Alide

  • 28 Juni 2014 - 12:27

    Eva:

    Hoi Dieke en Erik,

    Jeetje wat vliegt de tijd zeg en wat een hoop dingen maken jullie mee! Gelukkig knapte je snel op na je kuurtje. Geniet nog van de komende 2 maanden!!!

  • 01 Juli 2014 - 17:08

    Marloes:

    Ha Erik en Dieke,

    Er kan veel gebeuren in korte tijd zeg.
    Ik hoop dat het afscheid van je oma goed was, zo op afstand, maar in gedachten hopelijk dichtbij.
    En wauw, inmiddels nog maar 1,5 maand en dan ben je weer thuis.
    Geniet nog even enorm van alle avonturen daar en ik kijk uit naar jullie volgende update!

    Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Houayxai-Noy

Actief sinds 19 April 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 7830

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 18 Augustus 2014

Azië

Landen bezocht: